Sportief karakter

De 1200 Sport is de ‘naked bike’ van Moto Guzzi en de geëvolueerde 90°, 1200cc tweecilinder heeft een nieuw design gekregen, terwijl het rijwielgedeelte en de krachtbron ingrijpend zijn gewijzigd. Deze Moto Guzzi is een echte cult-motorfiets voor de ware liefhebber. De styling doet denken aan die van de wedstrijdmodellen en ook de ‘carbon look’ uitlaat straalt snelheid uit. De 1200 Sport kent een hoog comfortniveau en perfecte rijeigenschappen, naast de voor Moto Guzzi zo kenmerkende Italiaanse vormgeving.

De perfecte gewichtsverdeling en het optimale zwaartepunt zorgen voor een grote wendbaarheid op bochtige trajecten én in druk stadsverkeer. De vorkpoten hebben een antiwrijvingsbehandeling ondergaan en de veervoorspanning en de uitgaande demping zijn instelbaar. Ook de achterschokdemper is geheel in te stellen. Het frame van high tensile-staal is zeer stijf en vormt één geheel met de aluminium swingarm, waarin de ‘reactieve’ cardanasaandrijving is ondergebracht. Ook op hoge snelheid zorgen de vering en demping voor een onberispelijk en te allen tijde voorspelbaar rijgedrag. Remmen doet de 1200 Sport uitstekend dankzij de dubbele wave remschijven vóór met een diameter van 320 mm en vierzuigerremklauwen en de schijfrem achter met een diameter van 298 mm met twee parallelle remzuigers.

Merk/model

Moto Guzzi 1200 Sport

Motor
Type                                        V-Twin 90°
Koelsysteem                            Lucht
Cilinderinhoud                        1.151 cc
Boring x slag                          95 x 81.2 mm
Compressieverhouding           9.8:1
Klepaandrijving                      HC, 2 kleppen per cilinder
Ontsteking                              Digitaal
Starter                                    Elektrisch
Benzinetoevoer                       Injectie, Weber-Marelli
motormanagement
Smering                                  Splash lubrication
Vermogen (opgave)                70 kW (95 pk) @ 7800 tpm
Koppel (opgave)                     100 Nm @ 6000 tpm

Transmissie
Versnellingen                          6
Primaire reductie                   Tandwielen
Eindoverbrenging                   Cardan
Koppeling                                Droog, twee platen

Chassis
Frame                                    Tubular cradle, high tensile
steel
Balhoofdhoek                        25º
Naloop                                  120 mm
Wielbasis                               1485 mm
Vering voor                            ø 45mm telescopische voorvork
met TiN behandeling
Vering achter                         Monoshock, veervoorspanning
(hydraulisch) en uitgaande demping instelbaar
Veerweg voor                        120 mm
Veerweg achter                     140 mm
Voorrem                                ø 320 mm dubbele wavediscs,
Brembo 4-zuiger remklauw
Achterrem                             ø 282 mm enkele schijf, Brembo
2-zuiger remklauw
Voorband                              120/70 ZR 17″
Achterban                             180/55 ZR 17″

Afmetingen
Lengte                                  2195 mm
Breedte                                  840 mm
Hoogte                                 1160 mm
Zadelhoogte                          800 mm
Drooggewicht                       229 kg
Tankinhoud                             23 liter
Reserve                                     4 liter

Algemene Gegevens
Klein rijbewijs      Nee
Garantie          2 jaar
Adviesprijs NL      € 14.000,-

moto_guzzi_1200sport

Door Guzzioot

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.