di. okt 8th, 2024

Eerbetoon aan een legende

In
1967 ontstond er grote beroering op de motorfietsmarkt vanwege de
introductie van de eerste zware Italiaanse motorfiets. De door de
legendarische Giulio Cesare Carcano ontworpen Moto Guzzi V7 was
uitgerust met een dwarsgeplaatste V-twin met een cilinderinhoud van 703
cc, toentertijd een record. De V7 werd enthousiast ontvangen door pers
en publiek. Het succes leverde een bijdrage aan de wereldwijde
versterking van het imago van Moto Guzzi als fabrikant van een
exclusieve, elegante, comfortabele en bovenal uiterst betrouwbare
motorfiets. Na zo’n veertig succesvolle jaren introduceert Moto Guzzi
wereldwijd de nieuwe V7 Classic, opnieuw een motorfiets die zich
onderscheidt door zijn creativiteit. De V7 is een karaktervolle
motorfiets, een sublieme interpretatie van de fundamentele schoonheid
van de oorspronkelijke V7 maar dan wel uitgerust met de modernste
technologie, die voor zijn voorganger nog niet beschikbaar was.

V7 Cafè Classic

Geïnspireerd
door de legendarische V7 Sport heeft de V7 Cafè Classic dezelfde
gestroomlijnde Italiaanse vormgeving die in het begin van de jaren 70
geïntroduceerd werd. Deze karakteristieke vormgeving wordt benadrukt
door de toepassing van opvallende onderdelen zoals lage clip-on
handgrepen, spaakwielen, verhoogde uitlaten, zadel met geïntegreerde
mono-seat en Veglia Borletti wijzerplaten.

Technisch gesproken
onderscheidt de V7 Café Classic zich van zijn Tourer familielid door de
verhoogde uitlaten die extra bodemvrijheid en sportievere uitstraling.
De sublieme wegligging is te danken aan het dubbele wiegframe. Extra
aandacht is besteed aan de geometrie en stabiliteit van de
stuurinrichting. 40 mm Marzocchi voorvork, instelbare achtervering en
banden met diep profiel bezorgen de V7 Cafè Classic sublieme
rijeigenschappen.

Door Guzzioot

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.