Zelf een rem-ontluchter samenstellen:
Deze
constructie blinkt uit door eenvoud en kan door een persoon bediend
worden. We weten dat we een glazen potje en een stukje slang nodig
hebben als basis voor het ontluchten. Nu komt er een fietsventiel bij
die als terugslagklepje fungeert. Aan het uiteinde van de slang wordt
het fietsventiel in tegengestelde richting ingeschoven en dit uiteinde
komt dan weer in het glazen potje te hangen. Sluit dit aan op de
remnippel die ontlucht moet worden en draai deze iets open. Nu kunnen we
het rempedaal bedienen en deze rustig twee of driemaal volledig
indrukken. Vul het remvloeistofreservoir bij en kijk naar de slang of er
luchtbellen in zitten en of de remvloeistof er schoon uit ziet. Is
alles schoon en zonder luchtbellen, dan kunnen we de nippel weer
dichtdraaien. De werking van het fietsventiel is dat de vloeistof in een
richting wordt doorgelaten en bij het weer op laten komen van het
rempedaal de vloeistof niet meer terug kan stromen. De remmen ontluchten
is voor veel mensen altijd al een crime geweest en zagen daar toch wel
tegen op, maar door deze eenvoud van ontluchten komt daar hopelijk
verandering in.

Vaker verversen = Minder reparaties
Glazen
potje met deksel met daarin een gat voor de slang. Slang met aan het
uiteinde het fietsventiel die als terugslagklepje fungeert

(Fietsventiel)
Inbrengen van het fietsventiel in de slang tot aan de zwarte ring is voldoende. Inwendige diameter van de slang is 5 millimeter.

Deze
constructie blinkt uit door eenvoud en kan door een persoon bediend
worden. We weten dat we een glazen potje en een stukje slang nodig
hebben als basis voor het ontluchten. Nu komt er een fietsventiel bij
die als terugslagklepje fungeert. Aan het uiteinde van de slang wordt
het fietsventiel in tegengestelde richting ingeschoven en dit uiteinde
komt dan weer in het glazen potje te hangen. Sluit dit aan op de
remnippel die ontlucht moet worden en draai deze iets open. Nu kunnen we
het rempedaal bedienen en deze rustig twee of driemaal volledig
indrukken. Vul het remvloeistofreservoir bij en kijk naar de slang of er
luchtbellen in zitten en of de remvloeistof er schoon uit ziet. Is
alles schoon en zonder luchtbellen, dan kunnen we de nippel weer
dichtdraaien. De werking van het fietsventiel is dat de vloeistof in een
richting wordt doorgelaten en bij het weer op laten komen van het
rempedaal de vloeistof niet meer terug kan stromen. De remmen ontluchten
is voor veel mensen altijd al een crime geweest en zagen daar toch wel
tegen op, maar door deze eenvoud van ontluchten komt daar hopelijk
verandering in.

Vaker verversen = Minder reparaties
Glazen
potje met deksel met daarin een gat voor de slang. Slang met aan het
uiteinde het fietsventiel die als terugslagklepje fungeert

(Fietsventiel)
Inbrengen van het fietsventiel in de slang tot aan de zwarte ring is voldoende. Inwendige diameter van de slang is 5 millimeter.
