wo. feb 21st, 2024

Oberdan Bezzi keert terug op een Moto Guzzi en stelt zich deze keer een Stornello voor in een moderne uitvoering. Ontwikkeld op het V9-platform, mengt zijn creatie Italiaans design en vintagecharme met moderne scramblerelementen.

De Stornello, de eerste viertakt eencilindermotor van Moto Guzzi, die van 1960 tot 1974 in een cilinderinhoud van 125 en 160cc werd geproduceerd, leeft vandaag de dag opnieuw dankzij het creatieve genie van Oberdan Bezzi. Bezzi is bijzonder dol op het merk met de adelaar en stelde zich een scrambler voor, met off-road wielen en ophanging. In zijn gedachten is de motor ontdaan van accessoires en nodeloze opsmuk. De rood gelakte frame van de legendarische Stornello bleef natuurlijk behouden.

Het uitgangspunt van dit grafische concept is het V9-platform: ‘De Stornello zou naast de Bobber en de Roamer geplaatst kunnen worden, maar dan met meer scramblerziel’, legt Bezzi zelf uit. ‘Hoewel technisch afgeleid van de Bobber en Roamer, is de Stornello beter uitgerust, met 21″ wielen voor en 17″ wielen achter. De vering is geschikt voor middelzware offroad. Met het comfortabele zadel en de effectieve remmen is het feest om mee te rijden. Voor de uitstraling is de uitstraling sober en solide. Met de wit geschilderde bovenbouw in contrast met het rode frame, het was een typische combinatie van enkele Moto Guzzi-modellen uit het verleden, zoals de Stornello.

Door Guzzioot

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.