di. okt 8th, 2024

Breva 850
Breva850

Breva 850
De Breva is motorisch bijna hetzelfde als de Griso 850. Het motorblok draait alleen wat minder toeren dan de Griso en heeft iets minder koppel en pk’s. Het motorblok van de Breva levert 53 Kw bij 7600 tpm en heeft een maximum koppel van 66 Nm bij 7000 rpm. Het drooggewicht van de motorfiets is 231 kg. De Breva is in vergelijking met de Griso een meer ingetogen motorfiets.
Ideale mix
Eigenzinnig in zijn kronkelige lijnen, klaar voor alles, lenig en met een excellente hantering van een motorfiets die ontworpen is om het de rijder te vergemakkelijken. De Breva 850 wordt ondersteund door een krachtig motorblok dat de geschiedenis van het merk Moto Guzzi in ere houdt. De glorieuze 90º V-Twin die de basis was voor het succes van de California modellen in de jaren 70, is alleen nog herkenbaar in de enorme diversiteit tussen de cilinders. Aan de andere kant is het ook een technologisch geavanceerde machine, perfect gebalanceerd, in staat tot verrassende acceleratie en plezierig om mee te rijden omdat er geen trillingen zijn. Alles wat je nodig hebt om van je rit te genieten. De Breva 850 is een motorfiets voor snel en comfortabel woonwerkverkeer, maar is ook zeer geschikt voor ontspanning. Het maakt je anders dan anderen, met verbeteringen zoals het chroom van de motoren en de transmissie, grijs geverfd in contrast met het zwart van het frame, en de nieuwe kleppen covers met hun onbetwistbare hightech uitstraling. Daarnaast biedt de Breva 850 oneindige mogelijkheden voor het combineren van accessoires en speciale kleding. De Breva 850 wordt geleverd in vlammend rood, Guzzi Zwart en de nieuwe kleur zilver.

MotoGuzzi-Breva750

Breva 750
BREVA 750 Touring: Geen land te ver
Zodra je op een Breva 750 stapt, is het tijd om gas te geven! Dankzij de bijzonder comfortabele rij/zit positie, in combinatie met de korte wielbasis. Je kunt je beweeglijkheid en gemakkelijk verplaatsen op het zadel wat voor gemakkelijk manouvreren in krappe bochten zorgt; bijvoorbeeld in het verkeer. Misschien zijn het de karakteristieken van de motor of de techniek. Welke reden dan ook, u wilt nauwelijks meer van de motor afstappen. Dit is dan ook de reden waarom Moto Guzzi heeft besloten om het bereik van deze motor te vergroten zodat deze thuis is op elk wegdek. Dit model is vooral geschikt voor dynamisch touren; waar lange stukken snelweg zich afwisselen met spannende ritten door de Dolomieten of langs oneindig veel bochten op de kustweg.
Speciale accessoires
De touring accessoires bieden extra bescherming tegen het weer en dragende capaciteiten voor comfortabel reizen, zonder dat je er iets voor op hoeft te geven. Door het windscherm zit u comfortabel uit de wind. Er is voor het comfortabel vervoeren van de bagage een compleet nieuw systeem ontworpen. Allereerst is er het robuuste en elegante bagagerek met ruimte voor een grote topkoffer met Fast Click pasvorm en waterdichte top. Aan de zijkanten kunnen praktische ruime stugge zijtassen van variërende groottes worden gemonteerd. Natuurlijk ook voorzien van Fast Clicking pasvorm en waterdichte top. De Breva 750 Touring, klaar voor vertrek!

Breva1100
De Moto Guzzi Breva is dus het type Touring. Deze onderscheid zich door een ruggesteun voor passagier, driedelige kofferset, handvatverwarming, tanktas, tankhoes en windscherm.

Het blok van de Breva is een 90 graden dwarsgeplaatste V-Twin met in totaal 1064cc. Een ontstekingsysteem met dubbele bougies en injectoren die direct in de inlaatspruitstukken zijn geplaatst zorgen voor een betere verbranding en hogere prestaties. De motor levert 86 pk en heeft een koppel van maximaal 85 nm.

Daarnaast is de Moto Guzzi Breva 1100 voorzien, net als alle Guzzi’s trouwens, van de CARC cardanaandrijving. CARC staat heel deftig voor: Cardano Reattivo Compatto. Met andere woorden, een techniek die voorkomt dat de haakse tandwieloverbrenging heftig reageert op gas geven en gas loslaten. Dus niet meer in- en uitveren bij gaswisselingen.

breva1200

De evolutie van succes

Breva, een naam die gelijkstaat aan zuivere kwaliteit en die Moto Guzzi terugvoert naar zijn glorieuze verleden. Aangedreven door de krachtige, dwarsgeplaatste V-twin is de Breva 1200 ABS bij uitstek een toermotor en een allrounder. Deze naked bike is wendbaar, veilig, en ook stabiel bij hoge snelheden. Het is een waar genoegen vanwege zijn uitstekende prestaties en veelzijdige karakter. Geschikt voor elke toepassing. De ene dag sportief rijden, de andere dag rustig toeren, de Breva 1200 ABS maakt het alle soorten motorliefhebbers naar de zin. Hij bezorgt je het plezier een machine te rijden waar iedereen jaloers op is. Dit maakt de Breva 1200 ABS een schoolvoorbeeld van het pure en oprechte rijgenot van Moto Guzzi.

De cilinderinhoud is boring van Ø 92 tot 95 mm en de slag van 80 naar 81.2 mm, dit alles leidt tot een nieuwe cilinderinhoud van de 1151 cc. Nieuwe zuigerstangen en zuigers vergezeld van een met nitriet behandelde krukas en een uit speciale legering gemaakte uitlaatkleppen. De motor wordt gesmeerd met verdringingspomp en het olie circulatie is gemodificeerd door speciale buis te monteren, welke de gekoelde olie naar de kop van uitlaatkleppen brengt. Het uitlaatsysteem is ook gemodificeerd en heeft nu een dubbelwandige uitlaatbocht en een demper met geïntegreerde katalysator. Dit maakt de compensator, welke op de Breva 1100 zat, overbodig. Het resultaat van deze aanpassingen en is een motorblok dat er voor zorgt dat er meer optrekkracht is bij een gemiddeld toerental, het maximale vermogen ligt op 95 pk bij 7.500 toeren per minuut. Het maximaal koppel is 100Nm bij 5.800 toeren per minuut. 85% van het koppel is beschikbaar tussen de 2.300 en 4.800 toeren per minuut.

De Breva 1200 wordt standaard met ABS geleverd.
Kleuren: Corsa Red, Luce Grey, Guzzi Black

Door Guzzioot

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.