vr. mrt 29th, 2024

Online-breedband.nl, een virus.

Krijgt U ze aan de telefoon, hang direkt op, sluit de gordijnen en stel het noodpakket in werking.
Voor U het weet houdt U op te bestaan, ontvreemd van familie en vrienden.
geen tv, geen internet en geen telefoon meer.

Eind januari ging savonds de telefoon.
Aanbieding van Online voor telefoon, adsl en televisie voor minder dan we nu betaalden.
Altijd interessant dus stuur maar informatie.

De informatie kwam binnen en na dat eens bekeken te hebben leek het verder geen goed idee.
De TV ging via canaldigitaal(schotel), nou dat hebben we nu ook al dus.
Zal geen verandering opleveren en de schotel in de oudijzerbak oid.
Kortom enkel extra kosten voor opnieuw hetzelfde, ook al omdat het ook apart ging van het adsl gebeuren.

Blijft over het internet en telefoongebeuren, minder snelheid en onbekende(minder vertrouwd) voor nagenoeg dezelfde prijs.
Dus we zeggen nee, daar hebben we dus geen trek in.
Dit keurig meegedeeld aan Online-breedband dat we er geen interesse in hebben toen er weer voor gebeld werd.

2 weken later komt er eoa contract binnen van Online-breedband dat per die en die datum er even geen verbinding zal zijn vanwege het omzetten van het abbonement….
Een hartinfarct later eindelijk iemand aan de lijn gekregen bij Online die het na ging kijken en uitzoeken, terugbellen enz.

U begrijpt, nooit terug gebelt dus zelf weer gebelt naar dat dure 0900 nummer en wederom 1 1/2 uur aan de lijn gehangen en diverse keren doorverbonden.
Nee er was geheel niets meer van te vinden in het systeem, U kunt gerust zijn hoor.

Voor de zekerheid KPN nog eens gebeld dat we op zeker bij KPN wilden blijven en niet over wilden stappen en ook daar was niets bekend van een eventuele overname zoals in het schrijven van Online vermeld was.

Eind goed al goed denkt men.
Week later bureau wat opgeruimd en de papieren van Online ook maar gelijk in de papierbak en anderdaags naar de stort geweest met wat meer afval als oude tuinstoelen, een verroeste BBQ en dergelijk.

Dan afgelopen dinsdagmorgen 16 maart bij de post een brief van Online over een achterstallige betaling van 6 euro.
Gelijk bellen natuurlijk maar de telefoon deed het niet.
De andere telefoon dan?
(we hebben 2 lijnen op de adsl)
Nee beide waren dood.
Kan eens gebeuren dus met de mobiel(!) eens bellen richting online-breedand.nl wat dit nu te beteken had.
Ondertussen de PC opgestart en hee er was geen verbinding meer.

Toen begonnen er al wat alarmbelletjes te rinkelen en na de gebruikelijke dooddoener geëist dat er NU iemand aan de telefoon kon komen die opheldering kon geven.
Eerst moest er een klacht ingeleverd worden en die afhandeling kon 4 weken duren dus er begonnen er hier enkelen te steigeren uiteraard.
Na wat meer van de toren geblazen kon dan doorverbonden worden met een andere afdeling ………………………

Op een gegeven moment was het 4 dagen geworden voor het opgelost kon worden maar ook dat is 4 dagen teveel uiteraard.

toen betrof het ineens een afdeling die na 4 uur niet meer bereikbaar was en voorheen nog wel maar toen niet naar toe verwezen na uren bellen..
Volgens een woordvoerder van online konden ze niet inbreken op hun geautomatiseerde systeem, en duurde het normaliter 4 weken om iets te veranderen.
Nou als dat geen waarschuwing tegen dat online is?

KPN kon niets want was een getekende machtiging(op een foutief gespelde naam ook nog) en zijn ze vanwege de Opta verplicht direkt gehoor aan te geven.
Klacht is ook naar de Opta ingediend.
Overigens stelt de opta dat KPN de plicht heeft om eea te controleren.
Duidelijk dat dit niet gebeurd is dus, sterker, we hadden tevoren zelfs nog gebeld dat we niets met online-breedband te maken wilden hebben.

KPN diverse malen geprobeerd te herstellen woensdag maar loopt vast omdat Online-breedband het maar niet vrijgaf ondanks toezegging.
Er zou nog een monteur langskomen maar die belde dat hij toch niets kon betekenen zolang online-breedband niets vrij gegeven had.
Ondanks toezeggingen gebeurde dit dus geheel niet bij online.

Op donderdag nog weer enkele uren aan het bellen geweest en vooral veel in de wacht gestaan a €0,30 p/minuut
Dan weten ze uiteindelijk ineens niets meer te vertellen dan dat het nóg eens 48uur kan gaan duren.
Maar dat weten we uit eerdere ervaringen, met de ene KPN medewerker ben je vlot geholpen waar eerst de andere je niets anders dan smoesjes verkoopt.
Enige remedie is bij zo iemand ophangen en nogmaals bellen zo dat je iemand kunt treffen die wel op de hoogte is hoe het werkt.

Toen wist men ineens te vertellen dat bij het overzetten KPN verplicht was een week te wachten van de opta.
Hallo? er hád helemaal niets overgezet mogen worden en nu een extra week wachten vanwege de Opta en de laksheid van KPN om eea niet te controleren?
Dus ze wisten het al een week dat het overgezet zou worden naar Online-breedband.nl en in systeem was geheel niets te vinden?

Na veel vijfen en zessen kon er dan een “spoedopdracht” van gemaakt worden en we zouden nog gebeld worden.
U begrijpt, er kwam die donderdag geheel geen verlossend telefoontje meer.

Op de vrijdagmiddag dan eindelijk weer aangesloten na nagenoeg een hele werkweek als bedrijf onbereikbaar te zijn geweest.

Hoe een telefoonmuts van Online-breedband.nl de hele KPN omzeild met behulp van de Opta om haar provisie te incasseren en mensen te dwingen over te stappen.

Krijg je zoiets door dat opta gedoe, moet je blij mee zijn ook nog zeker.
Het kan maar weer eens overdrijven in de regelgeving in het Nederlandse.
Online-breedband wordt bij KPN overigens gewoon Orange genoemd.

U bent gewaarschuwd.

 

Door Guzzioot

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.