@motor Italianen onthullen twee prototypes: de nieuwe California en de Scrambler.
Tijdens de jaarlijkse internationale dealerconventie in Monte Carlo
trok Piaggio het doek van twee prototypen: de nieuwe Moto Guzzi
California (foto boven) en de Scrambler (onder). Beide modellen laten
duidelijk zien welke richting Moto Guzzi in zal slaan.
De California zal pas in 2012 in de showroom staan.
De nieuwe California zal beschikken over een nieuwe 1.400 cc motor op basis van de bestaande 1.064 cc V-twin en gespekt zijn met een volledig nieuw rijwielgedeelte met radiale remmen en gegoten velgen. De restyling van de California versterkt de uitstraling van de
krachtbron en vergroot het comfort van het forse zadel en de grote tank.
Deze past netjes rond de cilinderunit en geeft zicht op de nieuwe
cilinderkopafdekkingen. Alle technische componenten, wielen, remmen en
ophanging, zijn nieuw, waardoor de California ook technisch klaar is om
deel uit te maken van de nieuwe generatie Moto Guzzi’s.
De V7 Scrambler zou sneller bij de dealer terug te vinden zijn. Deze is gebaseerd rond het frame van de V7 Classic, met dezelfde 744 cc motor in het vooronder. De hoog geplaatste dubbele zijdelingse uitlaat, lage koplamp en het geïntegreerde instrumentenpaneel doen terugdenken aan de Moto Guzzi 175 Lodola uit de jaren ’60.
Meer klassiek deze Moto Guzzi V7 Scrambler prototype, dat is
geconstrueerd op het frame van de V7 Classic en voorzien van een 750cc
small-block motor. Chromen afwerking, spaakwielen en sportbanden
resulteren in een motorfiets die in de jaren zestig zou zijn
gekwalificeerd als een ‘Regolarità’ model, zoals de beroemde 175 Lodola.
Deze Scrambler heeft overeenkomstige stijlkenmerken zoals de lage
koplamp en het geïntegreerde instrumentenpaneel. Ook het uitlaatsysteem
met zijn twee hooggeplaatste silencers is een mooi voorbeeld hiervan.
Nog niet bekend is wanneer beide modellen in serieproductie zullen gaan.